dimecres, 23 de desembre del 2020

L’ABANDONAMENT D’ANIMALS DE COMPANYIA PER NADAL

 


L’abandonament d’animals de companyia segueix sent el principal problema del benestar dels animals. Per aquest motiu, des de diferents associacions i ciutats espanyoles s’estan impulsant diferents campanyes de conscienciació sobre la responsabilitat que suposa regalar un gos o un gat per Nadal. L’objectiu de totes elles és prevenir l’abandonament d’animals a les festes nadalenques.
La meitat dels gossos que es regalen per Nadal  son abandonats.
Gossos i els gats no son joguines,son éssers vius que necessiten tenir atencions i amor durant tota la seva vida, i  un animal a la família ha de ser una decisió concensuada.
Des de principis de desembre acostuma a haver-hi un important volum de trucades,per regalar animals als nens,sobretot cadells de gos i gat. Molts  el volen per a l'endemà. Aquestes presses ja indiquen que no és una adopció gens raonada.
Personalment m'afecta el tema ja  que tenim 3 gossos a casa i no entenem com poden haver-hi persones que puguin abandonar-los.
Els gossos són una part més de la família, et donen carinyo, són sensibles i s'adapten a tu. Sempre están contents i volen jugar amb tu i estar al teu costat; donen alegria,companyia,tranquilitat etc..
El meu gos m'ha ajudat molt durant el procés d'enfermetat, quan pitjor em trobava ell estava sempre al meu costat i em donava tot el seu amor. Mai havia sentit tant d'amor sense esperar res a canvi.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada