Què fem?

QUE FEM AL SERVEI DE REHABILITACIÓ COMUNITÀRIA DEL GIRONÈS I EL PLA DE L’ESTANY?

Al Centre  venim a fer activitats rehabilitadores on mitjançant aquestes, ens ajuden a entendre el que ens passa i com superar les nostres dificultats. Ens permet relacionar-nos amb altres persones que estan en la mateixa situació i ens manté actius durant el dia per aconseguir estar estables i poder viure tranquil·la i satisfactòriament en tots el àmbits de la nostra vida, tant a nivell familiar com social i laboral o ocupacional (participant de voluntariats, cursos i altres.

Les activitats que es fan són molt diverses, ja que, s’ha de tenir en compte que hi ha molts problemes de salut mental diferents i que per tant, les persones poden patir uns símptomes, unes conseqüències particulars de cada  cadascú,,ja que la mateixa malaltia es pot viure de diferent manera o en major o menor intensitat. El centre té com a prioritat l'assoliment de l’autonomia de cada persona atesa, sempre dins el marge de les seves possibilitats, realitzant activitats destinades a persones que puguin assolir més autonomia que altres i per tant, dissenyant  processos de recuperació personalitzats.
Aquestes activitats son: taller de recuperació, relaxació i música, cuina, blog, debat, piscina, assemblea, actualitat, platja, excursions a la muntanya, gimnàs, futbol, basquet, visites culturals, estimulació cognitiva. També fem jornades esportives un cop l’any i viatges de vacances dos cops l’any. A continuació us expliquem detalladament alguna d’aquestes activitats:

PSICO-EDUCACIÓ

El taller de psico-educació ofereix eines, a través de formació i informació, que pretenen ajudar a entendre la situació i idiosincràsia personal de cadascú, així com possibles idees genèriques que serveixen d’ajuda quan s’implementen. Es toquen temes que van des de la informació de la malaltia fins a estratègies per aprendre millor el que ens passa, per poder trobar possibles solucions a les nostres dificultats.

FÚTBOL

Cada any el centre de rehabilitació del Gironès ens trobem al Pavelló de Sta. Eugènia per jugar a futbol un dia a la setmana, de les 15h fins a les 16h. i ens reunim un grup d’unes 12 persones per fer equips de 5-6 jugadors.
Durant els mesos de juny a setembre també fem una lligueta. És una espècie d’entrenament per al dia de les jornades esportives, en la que participen els equips que vulguin, i es fa un partit d’anada i un de tornada, contra cada equip que hi participa.
El curs 2017 – 2018 hi van participar quatre dels cinc equips possibles: Platja d’Aro, Gironès, Figueres i Blanes.
Santa Coloma de Farnés encara que no va participar a la lligueta, si que ho va fer a les Jornades Esportives.
Les jornades esportives d’aquest any van ser emocionants perquè no estava clar qui guanyaria. Tot i que, els favorits d’aquest any eren els de Santa Coloma, que van guanyar l’any passat i finalment aquest, també es van acabar imposant.

BÀSQUET

Des de fa un parell d’anys que ja no es fa basquet a les jornades esportives però, el centre de rehabilitació del Gironès segueix jugant a basquet com a activitat d’entrenament també un cop per setmana al Pavelló de Santa Eugènia.

MUNTANYA

Es una activitat que es fa 1 cop a la setmana que es tracta de caminar per diferents llocs tan per la costa com per la muntanya. Som un grup de 4 o 5 persones que anem amb furgoneta a conèixer indrets de la nostra zona, per exemple l’estany de Banyoles, Bescanó, sant Gregori, la Mare de Deu del Mont... Quedem a las 9 del mati. Arriben al lloc. Ens prenen un cafè i esmorzen. Després de esmorzar comencem a caminar i cap a las 13:00 fem una parada per menjar l’entrepà. Un cop que em dinar i descansat una mica, continuem el camí per tornar cap a la furgoneta. Mes o menys acaben l’activitat a las 16:00 i agafem la furgoneta cap a Girona.

GIMNÀS

Es una activitat que es fa els dimecres a les 11:00 en el pavelló de Santa eugènia. Som un grup de 10 a 12 persones que fem estiraments, jocs amb equip com basquet, caminar i diferents dinàmiques de moviment com el mocador i altres jocs.

MUSICOTERÀPIA

Es una activitat amb un grup de usuaris que canten al son de la guitarra de l’Eduard Canimes. Ens trobem els dimecres a las 15:00 a can ninetes de setembre a juny Toquen cançons de Joaquin sabina, Sopa de cabra, Antonio flores...

EXPRESSIÓ CORPORAL

Som un grup de usuaris del centre que anem cada dilluns al centre civic del barri vell a fer jocs corporals i mètodes per aprendre relaxar-nos. També fem diferents dinàmiques on ballem i pintem.
La activitat es molt enriquidora i molt positiva pels usuaris del centre.

CAMINAR

Es una activitat amb un grup de usuaris que sortim a caminar 1 dia a la setmana, anem per girona i fem petites rutes per diferents zones de la ciutat. Anem a la catedral, a les rambles, a les deveses, a sant Daniel... i cada setmana intentem fer una ruta més llarga per posar-nos en forma.

SORTIDES A LA PLATJA

Els dimarts d'estiu ens ajuntem un grup d'usuaris del centre i agafem el bus per anar a Sant Feliu de Guixols. Al arribar anem a esmorzar i després ens dirigim a la platja on ens banyem i prenem el sol. Hi estem fins la una del migdia i després anem a dinar tots plegats abans d'agafar el bus per a la tornada a Girona.

SORTIDES EN BICICLETA

Els dijous d'estiu a les 9 del matí ens trobem al centre i sortim amb bicicleta .Com que tots no disposem de bicis algunes d'elles les vam anar a buscar a càritas. Solem anar per la zona d'Anglès i Bescanó perquè hi tenim el carril bici i no ens toca gaire el sol. A mig matí fem una parada per esmorzar i recuperar forces per a la tornada. La sortida sol durar de 2 a 3 hores aproximadament.

Sortida en bicicleta direcció a Bescanó

ASSEMBLEA

L’assemblea es una trobada amb tots els usuaris i professionals que ens ajuntem un divendres de cada mes a les 10:00 del mati al centre cívic del Barri Vell.  Es parla de totes les activitat que es fan durant l’any en el centre i altres propostes extraordinàries que ens ofereix la ciutat com teatre,  cinema... Aprofitem també, per recordar las normatives del centre i altres temes importants per aquell mes. També, si alguna persona te ganes de parlar de seva historia personal, te un espai per compartir amb  la resta de companys.